27 Ağustos 2014 Çarşamba / Published in Manifesto Akademi
Önceki yazılarımda sürdürülebilirlik ve yeşil konularını ele almıştım. Hayati önem taşıdığını düşündüğüm bu tarz konular üzerinden de devam etmek istiyorum. Yeşil, sürdürülebilirlik, geri dönüşüm, karbon ayak izi derken, geçen gün gazete okurken karşılaştığım ve henüz hayatımıza çok girmemiş bir konu daha dikkatimi çekti. Biyofili.. ! Biyofili, yaşama ve yaşayan tüm canlılara, sistemlere karşı duyulan sevgi
30 Temmuz 2014 Çarşamba / Published in Manifesto Akademi
Son yıllarda markalar arasında bir “sürdürülebilirlik” yarışı başlamış durumda ve bu yarışı, hem markalar hem de tüketiciler için bir dönüşüm ya da gelişim yarışı olarak da adlandırabiliriz. Aslında yenilik ve verimlilik peşinde koşan,  tüketicilerin ilgisini çekmek için fark yaratmaya çalışan markaların, doğayı ve çevreyi önemseyen tüketici ile bir araya gelme çabaları, artan rekabet sebebiyle her
26 Temmuz 2014 Cumartesi / Published in Manifesto Akademi
Bir firmanın değerini belirleyen en önemli etkenlerden biri, marka değeri ve hedef müşteri kitlesi ile arasındaki bağdır. Firmalar, kurulduğu ilk andan itibaren kurumsallaşma yolunda yürürken, bir yandan da en hızlı nasıl markalaşırım düşüncesiyle didinip dururlar. Tüketici ise pazarda alacağı ürünün fiyatına, ambalajına, kendisine hitap edip etmediğine ve marka olup olmadığına bakar. Tüketicinin bir markaya yönelmesinin
20 Temmuz 2014 Pazar / Published in Manifesto Akademi
Marka nedir sorusuna yanıt vermemiz gerekirse; markanın pek çok tanımı olmakla beraber,  bizler ünlü pazarlama gurusu (ki kendisi de bir markadır) Seth Godin’ in tanımlamasını dikkate alalım: “Marka, müşterinin seçim yaparken (yazarın notu: bilerek ya da bilmeyerek) dikkate aldığı beklentiler, hatıralar hikayeler ve ilişkiler bütünüdür.”  Ürünümüz tüketicinin ihtiyaçları, beklentileri ve deneyimleri ile örtüştüğü takdirde pazarda